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Título : The use of games to enrich the learning of english language vocabulary among ninthgrade students at unidad educativa José ángel Palacio in the city of Loja during the 2018-2019 school year
Autor : Davila Vega, Carmen Enith
Correa Criollo, Pablo Israel
Palabras clave : GAMES
LEARNING
Fecha de publicación : 2019
Resumen : El objetivo principal de la investigación fue utilizar juegos para enriquecer el aprendizaje de vocabulario de los estudiantes de noveno año de la Unidad Educativa José Ángel Palacio en la ciudad de Loja durante el año escolar 2018- 2019. Los métodos utilizados fueron; científico, descriptivo, estadístico, y sintético-analítico, los cuales sirvieron para recolectar información, describir las etapas de estudio, interpretar y representar los resultados obtenidos. Los datos fueron recolectados por medio de pruebas y cuestionarios aplicados a 26 estudiantes. Así mismo, hojas de observación y notas de campo fueron utilizadas para registrar las actitudes de los estudiantes durante el plan de intervención. Los estudiantes incrementaron su vocabulario notablemente a través del uso de juegos en los cinco indicadores: sustantivos, verbos, adjetivos, cuantificadores, y modismos. En conclusión, la investigación demostró que la aplicación de juegos ayudó a los estudiantes a superar sus dificultades en el aprendizaje de vocabulario, promovió la cooperación y los motivó a participar más activamente en el aula.
Descripción : The main objective of the research was to use games to enrich the learning of English language vocabulary among ninth-grade students at Unidad Educativa José Angel Palacio in the city of Loja during the 2018-2019 school year. The methods used were scientific, descriptive, statistical, and synthetic-analytical, which served to collect information, describe the stages of study, interpret and represent the results obtained in the research. Data was collected through tests and questionnaires applied to 26 students. Likewise, observation sheets and field notes were used to record the students’ attitudes during the intervention plan. Students increased their vocabulary notably through the use of games in five indicators: nouns, verbs, adjectives, quantifiers, and idioms. In conclusion, the research demonstrated that the application of games helped students to overcome their difficulties in the learning of vocabulary, promoted cooperation, and motivated them to participate more actively in the classroom.
URI : http://dspace.unl.edu.ec/jspui/handle/123456789/22289
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