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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorLizaldes, Orlando Vicente-
dc.contributor.authorAchupallas Castillo, Maria Soledad-
dc.date.accessioned2019-07-17T15:52:30Z-
dc.date.available2019-07-17T15:52:30Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://dspace.unl.edu.ec/jspui/handle/123456789/22138-
dc.descriptionThe main objective of the research was to improve the vocabulary through the use of games as a motivational strategy. The methods used were the scientific method, descriptive, analytical-synthetic, and statistical method which served to collect theoretical references, to describe the work area, participants, environment, and resources, and to analyze, interpret and tabulate the results obtained from test and questionnaires. The instruments used for data collection were observation sheets and field notes to record the participants´ behaviors, description of the events, and activities. Test and questionnaires were applied to twenty-two students to diagnose the knowledge and attitude of their learning. The results demonstrated that the use of games reduced significantly students’ limitations in five aspects of vocabulary: verbs, nouns, pronouns, adjectives and determiners. In conclusion, the use of games improved students’ vocabulary learning, and motivated them to participate actively in the classroom.es_ES
dc.description.abstractEl objetivo principal de la investigación fue mejorar el vocabulario mediante el uso de juegos como una estrategia motivacional. Los métodos utilizados fueron: método científico, descriptivo, analítico-sintético, y método estadístico, los cuales sirvieron para recopilar referencias teóricas, describir el área de trabajo, participantes, entorno y recursos, para analizar, interpretar y tabular resultados obtenidos de pruebas y cuestionarios. Los instrumentos utilizados para la recopilación de datos fueron hojas de observación y notas de campo para registrar los comportamientos de los participantes, describir eventos y actividades. También se aplicaron pruebas y cuestionarios a veintidós estudiantes para diagnosticar el nivel de conocimiento y actitud de ellos. Los resultados demostraron que el uso de juegos redujo significativamente las limitaciones de los estudiantes en cinco aspectos del vocabulario: verbos, sustantivos, pronombres, adjetivos y determinantes. En conclusión, el uso de juegos mejoró el aprendizaje de vocabulario de los estudiantes y los motivó a participar activamente en clase.es_ES
dc.format.extent135 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectGAMESes_ES
dc.subjectMOTIVATIONALes_ES
dc.titleGames as a motivational strategy to improve the learning of english vocabulary among students of sixth year “a” afternoon session at escuela de educación básica Miguel Riofrío in the city of Loja, during the 2018-2019 school yeares_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: TRABAJOS DE TITULACION AEAC

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