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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorMoreno Ordóñez, Rosa Paola-
dc.contributor.authorArmijos Yanangómez, Johanna Lizbeth-
dc.date.accessioned2018-08-29T19:55:39Z-
dc.date.available2018-08-29T19:55:39Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.urihttp://dspace.unl.edu.ec/jspui/handle/123456789/21073-
dc.descriptionThe present titled thesis: “THE IMPACT OF MOTHER TONGUE INTERFERENCE ON THE WRITTEN AND SPOKEN ENGLISH OF STUDENTS FROM THE LAST YEAR OF HIGH SCHOOL AT UNIDAD EDUCATIVA ANEXA A LA UNIVERSIDAD NACIONAL DE LOJA. ACADEMIC YEAR 2012-2013”. Aims to analyze the effects of the use of spanish on the english language learning and establish the consequences of negative interference through a contrastive analysis of the two linguistic systems in research. The methods used for the research were: the non-experimental method, it analyzed a specific field through the application of questionnaires; the descriptive method, it was used to make a description of the field in study and to give a criterion about the problem in existence; the analytic-synthetic method was used to analyze the data obtained from the questionnaires to make interpretations and draw conclusions. The instruments used to get the information were the questionnaires, which were applied to two english teachers and one hundred nineteen students from 6th year course of high school. After the corresponding analysis, it was verified that spanish used in english classes influences negatively because it doesn't reinforce the productive skills in the students’ learning.es_ES
dc.description.abstractLa presente tesis titulada: “THE IMPACT OF MOTHER TONGUE INTERFERENCE ON THE WRITTEN AND SPOKEN ENGLISH OF STUDENTS FROM THE LAST YEAR OF HIGH SCHOOL AT UNIDAD EDUCATIVA ANEXA A LA UNIVERSIDAD NACIONAL DE LOJA, ACADEMIC YEAR 2012-2013”, tiene como objetivo analizar los efectos del uso del español en el aprendizaje del idioma inglés y establecer las consecuencias de interferencia negativa a través de un análisis contrastivo de los dos sistemas lingüísticos en investigación. Los métodos empleados en la investigación fueron: el método no-experimental, el mismo que permitió analizar el campo especifico a través de la aplicación de cuestionarios; el método descriptivo, este fue usado para la descripción del campo en estudio y para dar un criterio sobre el problema existente; el método analítico – sintético, se lo utilizo para analizar la información obtenida a través de los cuestionarios, para hacer interpretaciones y sacar conclusiones. El instrumento que se utilizó para la obtención de información fue el cuestionario, el cual fue aplicado a 2 docentes de inglés y 119 estudiantes de tercer año de bachillerato. Después del análisis correspondiente se constató que el uso del español en las clases de inglés influye negativamente en el aprendizaje de los estudiantes ya que no permite el reforzamiento de las habilidades productivas.es_ES
dc.format.extent114 p.es_ES
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherLojaes_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectLANGUAGEes_ES
dc.subjectWRITINGes_ES
dc.subjectENGLISHes_ES
dc.subjectSPEAKINGes_ES
dc.titleThe impact of mother tongue interference on the written and spoken english of students from the last year of high school at unidad educativa anexa a la Universidad Nacional de Loja. Academic year 2012-2013es_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: TRABAJOS DE TITULACION AEAC



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