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dc.contributor.advisorJiménez Jiménez, Elva Leonor-
dc.contributor.authorAgreda Pardo, Bethy Maricel-
dc.date.accessioned2016-04-05T17:30:34Z-
dc.date.available2016-04-05T17:30:34Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttp://dspace.unl.edu.ec/jspui/handle/123456789/9666-
dc.descriptionThe present study had as purpose to assess the quality of nursing care patients in the Yantzaza basic Hospital in the period May to August 2015, so using the survey technique applied a questionnaire 62 patients admitted for more than 3 days and that they were willing to participate. The study used the following types of research; observational, prospective, transversal, descriptive and bibliographical. The results on the quality of perceived nursing care were: nurses sometimes presents the user with a 43%, 61% of the staff does not provide information to the user about the service facilities, 37% concerned that almost always staff provides information and confidence before and during the performance of procedures, 47% almost always staff comes to the user with respect and kindness 29% of users sometimes have received guidance on treatment effects, 37% sometimes have received explanation of post-treatment preventive care, 40% of users have received ongoing attention with sufficient and necessary time, 39% refer that they almost always respect their beliefs and customs, 34% of users refirieren to staff to encourage them to express feelings and concerns. 37% almost always refers relatives receive cordial attention, in terms of perception in general users about services received refer, 34% that care is very good, after analyzing these results the author developing a plan of action to improve the quality of care, which I base on the socialization of the obtained results, conferences, motivational and delivery of NANDA diagnoses information guide. Keywords: assessment, quality nursing, patient hospitalized, basic Hospital carees_ES
dc.description.abstractEl presente estudio tuvo como propósito Evaluar la calidad de atención de enfermería a los pacientes internados en el Hospital Básico Yantzaza en el periodo mayo a agosto del 2015, para ello utilizando la técnica de la encuesta se aplicó un cuestionario a 62 pacientes ingresados por más de 3 días y que tuvieron la voluntad de participar. En el estudio se utilizaron los siguientes tipos de investigación; observacional, prospectivo, trasversal, descriptivo y bibliográfico. Los resultados sobre la calidad de atención de enfermería percibido fueron: el personal de enfermería algunas veces se presenta al usuario con un 43%, 61% del personal no proporciona información al usuario sobre las instalaciones del servicio, 37% refieren que casi siempre el personal brinda información y confianza antes y durante la realización de procedimientos, 47% casi siempre el personal trata al usuario con respeto y amabilidad, 29% de los usuarios algunas veces han recibido orientación sobre efectos del tratamiento, 37% algunas veces han recibido explicación de cuidados preventivos posteriores al tratamiento, 40% de usuarios han recibido atención permanente con tiempo suficiente y necesario, 39% casi siempre respetan sus creencias y costumbres, 37% refieren casi siempre sus familiares reciben atención cordial, la percepción en general de los usuarios sobre los servicios recibidos, 34% de usuarios refieren que la atención es muy buena, analizados estos resultados la autora desarrollo un plan de intervención para mejorar la calidad de atención, el cual baso en la socialización de los resultados obtenidos, conferencias, charlas motivacionales y entrega de guía de información sobre diagnósticos NANDAes_ES
dc.format.extent130 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectENFERMERÍAes_ES
dc.subjectATENCIÓN DE PACIENTESes_ES
dc.subjectCALIDAD DE ATENCIÓNes_ES
dc.titleEvaluación de la calidad de atención de enfermería a los pacientes internados en el Hospital Básico Yantzaza. Periodo mayo a agosto del 2015es_ES
dc.typebachelorThesises_ES
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