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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorSalcedo López, Galo Eduardo-
dc.contributor.authorEspinosaTapia, Mónica Margarita-
dc.date.accessioned2015-10-12T21:37:29Z-
dc.date.available2015-10-12T21:37:29Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.urihttp://dspace.unl.edu.ec/jspui/handle/123456789/8425-
dc.descriptionThe hotel activity is very important and sacrificed, requiring of a lot of effort and creativity, this he/she has an intimate relationship with the tourist sector, generating resources and employment sources so much direct as indirect, demanding constant changes and innovations that allow a better service and the users' attention. For these reasons the present project has as purpose to implement a strategic plan of marketing for the Great Hotel I Remove, with the purpose of improving in its organization, operation, and the users' attention. For the realization of the present investigation, he/she took in consideration some such aspects as: the literature revision, in which makes reference to the Marco Referencial and conceptual around the carried out study. In the used methodology they consist the methods and technical of investigation used for the development of the present investigative work, with their corresponding size of the sample. In the Results he/she is carried out a situational diagnosis, with their respective external analysis in which is analyzed some factors that impact in the hotel structure, a competitive analysis of the forces of Porter is made also. Inside the internal analysis a historical and current description of the hotel is made, making mention from some relating aspects to its functional organic structure, being added to this analysis a macro and micro localization of the Grand Hotel Removes. With these antecedents you proceeds to make an analysis and study FODA, of the internal and external factors and the construction of the womb of high impact and ponderación, to be able to determine their real strengths, weaknesses, opportunities and threats. Inside the Discussion the whole proposal of the strategic plan is approached for the Grand Hotel I Remove, in which the proposed strategic objectives are detailed, with its respective logical mark (problem, objective, goal, strategies, activities, political, tactical, financing, time of duration, responsible). Later on the total budget of the plan strategic matter of this study is determined, which ascends to $4.120.00 dollars. . Finally the conclusions and recommendations are presented that have been determined, after the study carried out by means of the process of strategic planeación, the same ones that will be put to the directive of the Grand Hotel consideration Remove, for their later executiones_ES
dc.description.abstractLa actividad hotelera es muy importante y sacrificada, requiriendo de mucho esfuerzo y creatividad, esta tiene una íntima relación con el sector turístico, generando recursos y fuentes de empleo tanto directas como indirectas, demandando constantes cambios e innovaciones que permitan un mejor servicio y atención de los usuarios. Por estas razones el presente proyecto tiene como finalidad implementar un plan estratégico de marketing para el Gran Hotel Quito, con elpropósito de mejorar en su organización, funcionamiento, y atención de los usuarios. Para la realización de la presente investigación, se tomó en consideración algunos aspectos tales como: la revisión de literatura, en la que hace referencia al Marco Referencial y conceptual en torno al estudio realizado. En la metodología utilizada constan losmétodos y técnicas de investigación empleados para el desarrollo del presente trabajo investigativo, con su correspondiente tamaño de la muestra. En los Resultados se realiza un diagnóstico situacional, con su respectivo análisis externo en el cual se analiza algunos factores que inciden en la estructura hotelera, también se efectúa un análisis competitivo de las fuerzas de Porter. Dentro del análisis interno se efectúa una descripción histórica y actual del hotel, haciendo mención de algunos aspectos referentes a su estructura orgánica funcional, sumándose a este análisis una macro y micro localización del Grand Hotel Quito. Con estos antecedentes se procede a efectuar un análisis y estudio FODA, de los factores internos y externos y la construcción de la matriz de alto impacto y ponderación, para poder determinar sus reales fortalezas, debilidades, oportunidades y amenazas. Dentro de la Discusión se aborda toda la propuesta del plan estratégico para el Grand Hotel Quito, en el cual se detallan los objetivos estratégicos propuestos, con su respectivo marco lógico (problema, objetivo, meta, estrategias, actividades, políticas, tácticas, financiamiento, tiempo de duración, responsables). Posteriormente se determina el presupuesto total del plan estratégico materia de este estudio, el cual asciende a $ 4.120.00 dólares.. Finalmente se presentan las conclusiones y recomendaciones que se han determinado, luego del estudio realizado mediante el proceso de planeación estratégica, las mismas que serán puestas a consideración de los directivos del Grand Hotel Quito,para su posterior ejecuciónes_ES
dc.format.extent164 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherLojaes_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectPLAN ESTRATÉGICOes_ES
dc.subjectHOTELESes_ES
dc.subjectSERVICIOS HOTELEROSes_ES
dc.subjectCADENAS HOTELERASes_ES
dc.titleImplementación de un plan estratégico al Grand Hotel de la ciudad de Quitoes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
dc.tipo.spabachelorThesises_Es
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