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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorMaldonado González, Marlon Alexander-
dc.contributor.authorJiménez Guerrero, Luis Fernando-
dc.date.accessioned2024-11-10T18:07:39Z-
dc.date.available2024-11-10T18:07:39Z-
dc.date.issued2024-11-10-
dc.identifier.urihttps://dspace.unl.edu.ec/jspui/handle/123456789/31375-
dc.descriptionIn a world increasingly influenced by technology, it is surprising that the materials to energise classes are still anchored in traditional practices; therefore, this paper is to provided valuable knowledge regarding the use of educational hardware as a motivation booster within the educational environment. The research was performed using the inductive-deductive study method, with a qualitative and quantitative approach, a descriptive scope and non-experimental design type, which focused on analysing the use of Ludic Educational Hardware as a motivational booster in the Teaching-Learning Process of the Seventh-grade students from the primary school Unidad Educativa Tcrn. Lauro Guerrero. For the collection of data, three specific instruments were used; two structured questionnaires, adapted from the informative annex F of the UNE standard of the Spanish Association for Standardisation, along with an observation sheet of the didactic moments of the teaching-learning process of a class, developed from the Methodological Instructions for the Teacher of the First Stage of the Post-literacy Component of the Ministry of Education of Ecuador. The results obtained reveal that the use of Ludic Educational Hardware as a booster of motivation in the teaching-learning process is feasible, thanks to its characteristics linked to the six motivational factors mentioned in criterion six of the National Institute of Educational Technologies and Teacher Training (INTEF). Consequently, its use as an incentive has proven to be effective in promoting active and motivating participation during the teaching-learning process. Key words: Educative hardware, Motivation, Teaching – learning process.es_ES
dc.description.abstractEn un mundo cada vez más influenciado por la tecnología, resulta sorprendente que los materiales para dinamizar las clases sigan anclados en prácticas tradicionales, por ello, el presente trabajo es un aporte al conocimiento sobre la utilización de Hardware Educativo como generador de motivación dentro del entorno educativo. La investigación se elaboró mediante el método de estudio inductivo deductivo, con enfoque cualitativo y cuantitativo, con un alcance descriptivo y tipo de diseño no experimental, la cual se centró en analizar el uso del Hardware Educativo Ludic como generador motivación en el Proceso de Enseñanza-Aprendizaje del Séptimo Grado de Educación General Básica en la Unidad Educativa Tcrn. Lauro Guerrero, para la recolección de datos se construyó tres instrumentos específicos; Dos cuestionarios estructurados, adaptados del anexo F Informativo de la norma UNE de la Asociación Española de Normalización, paralelamente, una ficha de observación de los momentos didácticos del proceso de enseñanza-aprendizaje de una clase, construida a partir del Instructivo Metodológico para el Docente de la I Etapa del Componente Post-alfabetización del Ministerio de Educación del Ecuador. Los resultados obtenidos revelan que la utilización del Hardware Educativo Ludic como generador de motivación en el proceso de enseñanza-aprendizaje es factible, gracias a sus características vinculadas a los seis factores de motivación, mencionados en el criterio seis del Instituto Nacional de Tecnologías Educativas y de Formación del Profesorado INTEF. Por ello, su uso como incentivo ha demostrado ser eficaz para fomentar una participación activa y motivadora durante el proceso de enseñanza-aprendizaje. Palabras clave: Hardware Educativo, Motivación, Proceso de enseñanza aprendizaje.es_ES
dc.format.extent95 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad Nacional de Lojaes_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectHARDWARE EDUCATIVOes_ES
dc.subjectMOTIVACIÓNes_ES
dc.subjectENSEÑANZA APRENDIZAJEes_ES
dc.titleUtilización del Hardware Educativo Ludic como Generador de Motivación en el Proceso de Enseñanza-Aprendizaje del Séptimo Grado de Educación General Básica en la Unidad Educativa Tcrn. Lauro Guerrero, en el Año Lectivo 2023-2024.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: TRABAJOS DE TITULACION AEAC

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