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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorCeli Jaramillo, Karina Alexandra-
dc.contributor.authorTorres Agila, Luis Alejandro-
dc.date.accessioned2022-09-08T13:44:40Z-
dc.date.available2022-09-08T13:44:40Z-
dc.date.issued2022-09-08-
dc.identifier.urihttps://dspace.unl.edu.ec/jspui/handle/123456789/25329-
dc.descriptionThe objective of this research work was to improve EFL pronunciation through the audiolingual method among second-year students at a public high school in the city of Loja during the 2021-2022 school year. The participants were 15 students, 6 women, and 9 men, framed in B.1.1 English level. This research project was carried out through a mixed methodology. On the one hand, qualitative data was collected through applying and interview to students and with help of field notes, they were analyzed thematic analysis. On another hand, quantitative data was collected through the administration of the pretest at the beginning of the intervention and posttest at the end of it, and for their analysis was done statistical formulas of the Wilcoxon test. Such difference was p≤ 0.05 which means that students improved their pronunciation. Based on the results, it was found that the audiolingual method had a significant improvement in students' pronunciation; the intonation was the aspect that caused more impact on them as well as the use of minimal pairs to distinguish the short /ɪ/ and long /iː/ vowel sound. Key words: Comprehensibility, intelligibility, intonation, long, short, sound.es_ES
dc.description.abstractEl objetivo de esta investigación fue mejorar la pronunciación atreves de método audio lingual en estudiantes de segundo año de bachillerato en la ciudad de Loja durante el año lectivo 2021-2022. Los participantes fueron 15 estudiantes, 6 mujeres y 9 hombres los cuales pertenecen al B1.1 en nivel de inglés. Este trabajo de investigación uso metodología mixta. Por una parte. Los datos cuantitativos fueron recolectados aplicando la entrevista a los estudiantes y con la ayuda de las notas de campos, estas fueron analizadas usando análisis temático. Por otro lado, los datos cuantitativos se recolectaron atreves de la prueba que se les tomo a los estudiantes antes y después de la intervención. Estos datos fueron analizados usando formulas estadísticas de la prueba de Wilcoxon, cuya diferencia fue p≤ 0.05 la cual significa que los estudiantes mejoraron su pronunciación. Basado en los resultados, se encontró que el método audio lingual tuvo una mejorar significativa en la pronunciación de los estudiantes. Además, la entonación fue el aspecto que causo más impacto en ellos, así como el uso de los pares mínimos para distinguir el sonido de la /ɪ/ corta y la /iː/ larga. Palabras Claves: Comprensibilidad, entonación, inteligibilidad, sonido largo, sonido corto.es_ES
dc.format.extent120 p.es_ES
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherUniversidad Nacional de Lojaes_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subject<COMPRENSIBILIDAD>< ENTONACIÓN>< INTELIGIBILIDAD> < SONIDO LARGO>< SONIDO CORTO>es_ES
dc.titleAudio lingual method and improving English pronunciation among second-year Bachillerato students at a public institution in Loja city. School year 2021-2022. El método audio lingual y el mejoramiento de la pronunciación del inglés en estudiantes de segundo año de bachillerato de una institución pública de la ciudad de Loja. Año escolar 2021-2022.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: TRABAJOS DE TITULACION AEIRNNR

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