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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorSalinas Ordóñez, Gretty del Pilar-
dc.contributor.authorZumba Lalangui, Josselyn Gabriela-
dc.date.accessioned2021-02-12T19:50:20Z-
dc.date.available2021-02-12T19:50:20Z-
dc.date.issued2021-02-12-
dc.identifier.urihttps://dspace.unl.edu.ec/jspui/handle/123456789/23836-
dc.descriptionThe purpose of this research work is to identify the links and actors of the Coffee Value Chain under the Traditional and Associative modality, characterize each one of the actors in the value chain, map the chains and make a comparison between them. The methods used were deductive, inductive, analytical and descriptive. These have a qualitative and quantitative approach, which allowed knowing, describing, comparing, analyzing and interpreting the characteristics of the coffee value chain; The techniques were: bibliographic review, observation, interview with technicians from the Ministry of Agriculture and Livestock, Mayor of the canton of Chaguarpamba, and surveys of the members of each link in the value chain. For the sampling, the samples were used for convenience and snowball, since they allowed selecting the population based on my criteria, as well as obtaining information from the other people who provide and help expand the information. The coffee value chain under the traditional modality consists of 93% of coffee growers of which 95% are qualified producers and 5% are unskilled, which sell their coffee nationally and internationally, while 7% of the coffee growers work under the Associative modality, it has qualified coffee growers, but they sell their coffee locally, since the association is currently not working since the association has a bad image due to its mismanagement. The main problems affecting the coffee farmer are the lack of water for irrigation, support from the authorities, investment, access to loans with accessible terms, a low interest rate, insurance against catastrophes, unstable prices, constant training on topics. related to the production and marketing of coffee. It is recommended to systematize and socialize the experiences of coffee producers who have managed to implement a company, make a request to the National University of Loja so that, through programs, trainings and outreach projects, they contribute to the productive development of coffee growers and of the canton. Promote associativity in coffee growers and their integration in the value chain model, emphasizing the aggregation of value in each link and process.es_ES
dc.description.abstractLa presente investigación tiene como objetivo Caracterizar la Cadena de Valor del Café bajo la modalidad Tradicional y Asociativa en el cantón Chaguarpamba, provincia de Loja en el periodo 2019 – 2020. Para alcanzar el objetivo se utilizó los métodos deductivo, inductivo, analítico y descriptivo, los cuales permitieron identificar y describir cada uno de los eslabones y actores que integran las cadenas de valor, graficarlas y compararlas; las técnicas fueron como la encuesta y entrevista, permitieron recopilar la información necesaria sobre cada uno de los actores que integran las cadenas de valor. Entre los resultados que se obtuvo se destacan que: Las cadenas de Valor bajo la modalidad Tradicional y Asociativa están conformadas por los eslabones de Provisión, Producción, Acopio, Transformación, Comercialización y Consumo. En la modalidad tradicional consta por el 93% de los caficultores de los cuales el 95% de productores calificados y un 5% no calificados, los cuales cultivan el café orgánico, bajo estrictos controles que cumplan con los estándares calidad que exigen los compradores, el café llega a mercados de consumo local, nacional (ciudades como Loja, Quito, Riobamba, Guayaquil) e internacional (países como Estados Unidos, México y Chile). En la modalidad Asociativa el 7% de los caficultores trabajan bajo la modalidad Asociativa, los caficultores son calificados puesto que tienen conocimientos sobre diversas técnicas para la producción de café, la asociación APACCH ejerce las funciones de acopiar, transformar, y comercializar el café que producen los productores asociados, el café llega al mercado local y nacional (ciudades como Loja, Guayaquil).  es_ES
dc.format.extent88 páginases_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherLoja, 12 defebrero 2021es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectADMINISTRACIÓN DE EMPRESASes_ES
dc.subjectCAFÉ MODALIDAD TRADICIONALes_ES
dc.titleCaracterización de la Cadena de Valor del Café bajo la modalidad Tradicional y Asociativa en el cantón Chaguarpamba, provincia de Loja, periodo 2019 - 2020es_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: TRABAJOS DE TITULACION FJSA

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