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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorOjeda Pardo, Carmen Aurora-
dc.contributor.authorQuezada Gualán, Kerly María-
dc.date.accessioned2020-01-09T14:29:48Z-
dc.date.available2020-01-09T14:29:48Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://dspace.unl.edu.ec/jspui/handle/123456789/22961-
dc.descriptionThe general objective of this research work was to enhance English vocabulary through the application of games as a motivational strategy among students of ninth grade “B”. The methods applied for obtaining, analyzing and processing the data were the scientific, the descriptive, the analytic-synthetic and the statistical. Tests and questionnaires were applied at the beginning and at the end of the intervention plan in order to collect information about the knowledge and attitude of fourteen students at Unidad Educativa Manuel Cabrera Lozano. The results showed that students enhanced significantly their vocabulary knowledge through games, Consequently, games are activities where students feel confidence to express ideas and opinions in class, to participate actively in the different activities and learn the language in a fun way.es_ES
dc.description.abstractEl objetivo general de este trabajo de investigación fue mejorar el uso del vocabulario en inglés a través de la aplicación de juegos como una estrategia motivacional en los estudiantes de noveno “B”. Los métodos aplicados para obtener, analizar y procesar la información fueron el científico, descriptivo, analítico- sintético y el estadístico. Exámenes y cuestionarios fueron aplicados al inicio y al final del plan de intervención con el fin de recopilar información sobre el conocimiento y actitud de los catorce estudiantes de la Unidad Educativa Manuel Cabrera Lozano. Los resultados mostraron que los estudiantes mejoraron significativamente su conocimiento en vocabulario con la aplicación de juegos. Consecuentemente, los juegos son actividades donde los estudiantes sienten seguridad en expresar ideas y opiniones, a participar activamente y aprender la lengua de una manera divertida.es_ES
dc.format.extent137 p.es_ES
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherLojaes_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectGAMESes_ES
dc.subjectMOTIVATIONAL STRATEGYes_ES
dc.subjectENGLISHes_ES
dc.subjectINGLÉSes_ES
dc.titleGames as a motivational strategy to enhance english vocabulary among students of ninth grade “b” of basic education, afternoon session at unidad educativa Manuel Agustin Cabrera Lozano in the city of Loja during the 2018-2019 school yeares_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: TRABAJOS DE TITULACION AEAC

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