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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorValarezo Cueva, Alba Susana-
dc.contributor.authorSamaniego Campos, Sonia Rebeca-
dc.date.accessioned2019-12-03T20:43:59Z-
dc.date.available2019-12-03T20:43:59Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.urihttp://dspace.unl.edu.ec/jspui/handle/123456789/22828-
dc.descriptionThis thesis refers to “PUPPETS AND THEIR RELATIONSHIP WITH LANGUAGE DEVELOPMENT OF CHILDREN 4 AND 5 YEARS old with DOWN SYNDROME ATTENDING THE "TRIANGLE FOUNDATION” OF QUITO. PERIOD 2013-2014”. Guidelines Proactive. The project was raised for a general research objective: To determine the relationship of Puppets Language Development with children aged 4 and 5 years old with Down syndrome attending the “Triangle Foundation," City of Quito. 2013-2014 period. The methods used for the preparation of this research work were: Scientist, Analytical Synthetic, Inductive, Deductive, Descriptive and Statistical Model, the techniques used were: Survey teachers of children aged 4 and 5 years old with Down syndrome attending the Foundation " the Triangle”, the city of Quito. Period 2013-2014 " , to identify the type of Puppets used every day and the Zimmerman test applied to children aged 4 and 5 years with Down syndrome attending The " Triangle Foundation " City of Quito. Period 2013 - 2014 ", to assess language development. He analyzed the results of the survey of the teacher; she came to the following conclusion: That 100 % of respondents state that they use Master Puppets in their daily work with children , and the types they use are : 100% of teachers use glove finger puppets while 33 % used loudmouth puppets , since the use of puppets stimulate different areas in children such as attention, comprehension skills , imagination , communication thereof that are key to the development of language , through social interaction, expression of feelings , overcoming shyness and facilitating communication with the people around you. According to the test results it is concluded by Zimmerman that : 48% of boys and girls investigated are located in the range of 30 to 40 which corresponds to a development of Normal Language, 30 % are located in the range of 50 to Excellent 80 equivalent to 5% in the range of 10 to 22 % which corresponds to Low.es_ES
dc.description.abstractLa presente tesis hace referencia a “LOS TÍTERES Y SU RELACIÓN CON EL DESARROLLO DEL LENGUAJE DE LOS NIÑOS Y NIÑAS DE 4 Y 5 AÑOS CON SÍNDROME DE DOWN QUE ASISTEN A LA "FUNDACIÓN EL TRIÁNGULO", DE LA CIUDAD DE QUITO. PERÍODO 2013-2014”. LINEAMIENTOS PROPOSITIVOS. Se planteó para la investigación un objetivo general: Determinar la Relación de los Títeres con el Desarrollo del Lenguaje de los niños y niñas de 4 y 5 años con Síndrome de Down que asisten a la "Fundación El Triángulo", de la Ciudad de Quito. Período 2013-2014. Los métodos utilizados para la elaboración del presente trabajo investigativo fueron: Científico, Analítico Sintético, Inductivo, Deductivo, Descriptivo y el Modelo Estadístico; las técnicas utilizadas fueron: una Encuesta a las maestras de los niños y niñas de 4 y 5 años con síndrome de Down que asisten a La "Fundación El Triángulo", de la Ciudad de Quito. Período 2013-2014”, para identificar el tipo de Títeres que utilizan en la Jornada diaria de trabajo y el Test de Zimmerman aplicado a los niños y niñas de 4 y 5 años con síndrome de Down que asisten a La "Fundación El Triángulo", para evaluar el Desarrollo del Lenguaje. Analizados los resultados de la encuesta dirigida a las maestra, se llegó a la siguiente conclusión: El 100% de maestras encuestadas manifiestan que utilizan los Títeres en la jornada diaria de trabajo con los niños y niñas; y los tipos que utilizan son: el 100% de maestras los títeres de guante y dedo; mientras que el 33% el títere bocón; ya que la utilización de títeres estimulan diversas áreas en los niños y niñas como la atención, la capacidad de comprensión, de imaginación, comunicación las mismas que son claves en el desarrollo del Lenguaje; a través de la interacción social, expresión de sentimientos, venciendo la timidez y facilitando la comunicación con las personas que lo rodean. De acuerdo a los resultados del test de Zimmerman se concluye que: El 48% de niños y niñas investigados se ubican en el rango de 30 a 40 lo que corresponde a un desarrollo de Lenguaje Normal, 30 % se ubica en el rango de 50 a 80 equivalente a Excelente y el 5% en el rango de 10 a 22% que corresponde a Bajo.es_ES
dc.format.extent189 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherLojaes_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectSÍNDROME DE DOWNes_ES
dc.subjectDESARROLLO DEL LENGUAJEes_ES
dc.subjectTÍTERESes_ES
dc.subjectDISCAPACIDADes_ES
dc.titleLos títeres y su relación con el desarrollo del lenguaje de los niños y niñas de 4 y 5 años con síndrome de down que asisten a la "Fundación El Triángulo", de la ciudad de Quito. Período 2013-2014”. Lineamientos propositivoses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: TRABAJOS DE TITULACION AEAC

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