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https://dspace.unl.edu.ec/jspui/handle/123456789/22824
Registro completo de metadatos
Campo DC | Valor | Lengua/Idioma |
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dc.contributor.advisor | Arévalo Torres, José Luis | - |
dc.contributor.author | Poma Flores, Zoila Katherine | - |
dc.date.accessioned | 2019-12-03T17:32:06Z | - |
dc.date.available | 2019-12-03T17:32:06Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.unl.edu.ec/jspui/handle/123456789/22824 | - |
dc.description | The present investigation on: THE PARTICIPATION OF THE FAMILY IN THE ACADEMIC YIELD OF THE STUDENTS THE EIGHTH YEARS OLD, PARALLEL "TO", "B", "C" AND "D", OF THE WOMB OF THE EXPERIMENTAL UNIVERSITY SCHOOL "MANUEL GOATHERD LOZANO", ANNEX TO THE AREA OF THE EDUCATION, THE ART AND THE COMMUNICATION OF THE NATIONAL UNIVERSITY DE LOJA. PERIOD LECTIVO 2012-2013, he/she has as general objective to make aware the parents and representatives about the importance of the participation of the family in the academic yield of their children or represented. This investigation is of descriptive type. The methods that were used in this investigative work were: the deductive, analytic synthetic scientific, inductive method and the descriptive method. The used technique was the survey, the used instrument the questionnaire; and, the registration of qualifications provided by secretary of the facility. The procedure carried out in the investigation, went to request authorization to Sr. Rector to apply the instruments for the field study. Of the obtained results, to inclination the survey is verified: 73,1% comes from a nuclear family. 24,3% fulfills all the functions of the family. The 37.3%, they consider that the academic ability is the factor that more it influences in its academic yield. 81,3%, it considers that the family impacts in the academic yield. The academic highest yield corresponds Eighth "B", with an arithmetic stocking of 8,30 with a standard deviation of 063. The academic lowest yield corresponds Eighth "C", with an arithmetic stocking of 7,93 with a standard deviation of 076. Existing a very significant relationship among the participation of the family in the academic yield of the students with a relationship of 71,3% to 81,3%. The investigated population the 250 students and parents or representatives that correspond to the total of the students of the eighth year of the investigated facility constitute. After having analyzed and proven the objectives you reached the following conclusions: in the related to the variable family, it is determined that most of students belong to the type of nuclear family. With regard to the academic variable yield, he/she settles down that the highest corresponds Eighth "B" and the lowest corresponds Eighth "C." Regarding the two variables he/she was proven that an incidence of the participation of the family exists in the academic yield reached by the investigated students. | es_ES |
dc.description.abstract | La presente investigación sobre: LA PARTICIPACIÓN DE LA FAMILIA EN EL RENDIMIENTO ACADÉMICO DE LOS ESTUDIANTES DE LOS OCTAVOS AÑOS DE EDUCACIÓN BÁSICA, PARALELOS “A”, “B”, “C” Y “D”, DE LA MATRIZ DEL COLEGIO EXPERIMENTAL UNIVERSITARIO “MANUEL CABRERA LOZANO”, ANEXO AL ÁREA DE LA EDUCACIÓN, EL ARTE Y LA COMUNICACIÓN DE LA UNIVERSIDAD NACIONAL DE LOJA. PERÍODO LECTIVO 2012–2013, tiene como objetivo general concienciar a los padres y representantes sobre la importancia de la participación de la familia en el rendimiento académico de sus hijos o representados. Distintas ciencias han abordado el estudio de la familia desde su ámbito de interés particular. La filosofía, la sociología, el derecho y la psicología, entre otras, han aportado el significado del mencionado concepto con diferentes niveles de generalidad. Por eso la familia se ha denominado como la institución básica de la sociedad, ya que constituye la unidad de reproducción y mantenimiento de la especie humana, este propósito cumple funciones en el desarrollo biológico, psicológico y social del hombre ya que ha asegurado, junto a otros grupos sociales, la socialización y educación del individuo para su inserción de valores culturales de generación en generación. La población investigada la constituyen 250 estudiantes y padres o representantes que corresponden al total de los alumnos del octavo año del plantel investigado. Se puede afirmar que luego de haber analizado y comprobado los objetivos sé determino la siguiente conclusión: en lo relacionado a la variable familia, se determina que la mayoría de estudiantes pertenecen al tipo de familia nuclear. Con respecto a la variable rendimiento académico, se establece que el más alto corresponde a Octavo “B” y el más bajo corresponde a Octavo “C”. Respecto de las dos variables se comprobó que existe una incidencia de la participación de la familia en el rendimiento académico alcanzado por los estudiantes investigados. | es_ES |
dc.format.extent | 117 p. | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.publisher | Loja | es_ES |
dc.rights | openAccess | es_ES |
dc.subject | FAMILIA | es_ES |
dc.subject | RENDIMIENTO ACADÉMICO | es_ES |
dc.subject | SISTEMA FAMILIAR | es_ES |
dc.subject | ESTRUCTURA FAMILIAR | es_ES |
dc.title | La participación de la familia en el rendimiento académico de los estudiantes de los octavos años de educación básica, paralelos “a”, “b”, “c” y “d”, de la matriz del colegio experimental universitario “Manuel Cabrera Lozano”, anexo al área de la Educación, el Arte y la Comunicación de la Universidad Nacional De Loja. Período lectivo 2012 – 2013 | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |
Aparece en las colecciones: | TRABAJOS DE TITULACION AEAC |
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