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https://dspace.unl.edu.ec/jspui/handle/123456789/22805
Registro completo de metadatos
Campo DC | Valor | Lengua/Idioma |
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dc.contributor.advisor | Ojeda Pardo, Carmen Aurora | - |
dc.contributor.author | Gonzalez Cabrera, Lida Zulema | - |
dc.date.accessioned | 2019-12-02T13:29:19Z | - |
dc.date.available | 2019-12-02T13:29:19Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.unl.edu.ec/jspui/handle/123456789/22805 | - |
dc.description | The main objective of the research was to enhance English vocabulary using games as a motivational strategy among students of eighth year “C”. The scientific, the descriptive, the statistical, and the analytical-synthetic method, assisted to collect theoretical information, describe the situation of the problem and stages of the study, to process and represent information into figures and tables, and interpret the data gathered. The instruments like tests and questionnaires were applied to sixteen students to diagnose the knowledge and attitude of their learning. The observation sheet and field notes were useful to record students’ progress in vocabulary as well as the participants´ behavior. The results demonstrated an excellent improvement in the field of vocabulary, especially in nouns, adjectives, antonyms, spelling and idioms. In conclusion, the use of games improved students’ vocabulary learning, and assisted them to be active members in their learning, work collaboratively and demonstrate positive attitude about learning a foreign language. | es_ES |
dc.description.abstract | El principal objetivo de esta investigación fue mejorar el vocabulario usando juegos como estrategia motivacional con los estudiantes de octavo año, paralelo “C”. El método científico, descriptivo, estadístico y analítico-sintético, sirvieron para recopilar información teórica, describir la situación and las etapas de estudio, procesar información y representar en tablas y figuras e interpretar los datos recopilados. Los instrumentos como pruebas y cuestionarios fueron aplicados a dieciséis estudiantes para diagnosticar el nivel de conocimiento y actitud. Las hojas de observación y notas de campo fueron útiles para registrar el progreso de los estudiantes en vocabulario como también su comportamiento. Los resultados demuestran una excelente mejora en el aspecto de vocabulario, especialmente en sustantivos, adjetivos, antónimos, ortografía y modismos. En conclusión, el uso de juegos mejoró el aprendizaje de vocabulario en los estudiantes y ayudó a estar activos en su proceso de aprendizaje, trabajar colaborativamente y demostrar una actitud positiva hacia el idioma extranjero. | es_ES |
dc.format.extent | 131 p. | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.rights | openAccess | es_ES |
dc.subject | VOCABULRY | es_ES |
dc.subject | GAMES | es_ES |
dc.title | Using games as a motivational strategy to enhance english vocabulary among students of eighth year “c” of basic education, afternoon session at unidad educativa Manuel Ignacio Monteros Valdivieso, in the city of Loja during the 2018-2019 school year. | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |
Aparece en las colecciones: | TRABAJOS DE TITULACION AEAC |
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Fichero | Descripción | Tamaño | Formato | |
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