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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorAbendaño Legarda, Augusto-
dc.contributor.authorJiménez Cabrera, Alexander Patricio-
dc.date.accessioned2019-10-14T16:29:23Z-
dc.date.available2019-10-14T16:29:23Z-
dc.date.issued2019-10-
dc.identifier.urihttp://dspace.unl.edu.ec/jspui/handle/123456789/22541-
dc.descriptionThe present work has the title "ANALYSIS OF A MARKETING PLAN FOR THE COMPANY IOMOTORS S.A. OF THE CITY OF LOJA". When considering this research work, it has as a general objective to implement a marketing plan for the company IOmotors, the same that allows you to track the stages that must be covered for its achievement, thus giving us a clear idea of the time we should employ for this, what staff we must allocate to achieve the objectives and what resources we must have. The methodology used in the elaboration of the research was verified with the use of the methods, deductive, inductive, descriptive and analytical; in the same way it was supported with the application of direct observation, interview and survey techniques. For the development of the different phases in the elaboration of the present investigative work, it was necessary to systematically comply with the procedure that requires the development of marketing plans. For the situational analysis of the IOmotors company in the city of Loja, information was obtained on the current situation it is going through, in different aspects such as its administrative organization, human resources, materials, technology, etc. Then, the external analysis was carried out, in which the analysis of the Economic, Financial, Political, Social, Sectorial factors are detailed, from whose realization the necessary information was obtained to prepare the EFE matrix (evaluation matrix of the External Factors), which provided the result of the weighted weight of 2.53, the value indicates that there is an opportunity weighting in the company. Continuing with the execution of the investigation, the internal factors were analyzed, for this purpose a series of surveys and interviews were applied to the internal clients, external clients and the company manager, the information collected through the analysis of The internal factors allowed me to elaborate 6 the EFI matrix (Matrix for the evaluation of internal factors) whose weighted result was 2.68 which indicates that in the company IOmotors SA there is a predominance of Oportunidades. With the important information collected through internal and external analysis, the SWOT matrix was elaborated, which describes its main: Strengths, Opportunities, Weaknesses and Threats that characterize the company. The elaboration of the SWOT matrix became the main tool for structuring the High Impact matrix; and of the elaboration of the FO - FA - DO - DA crosses, with which the strategic objectives were obtained. The same ones that became the most important part for the development of the marketing plan. The elaboration of the different operational plans, designed for each of the strategic objectives, complements in a satisfactory way the concretion of the present plan. In the complementary part of this thesis work, several conclusions are highlighted, including the following: At present, the company does not have clear expectations about a marketing plan for the user, managers, employees and workers.es_ES
dc.description.abstractEl presente trabajo tiene como título “ANÁLISIS DE UN PLAN DE MARKETING PARA LA EMPRESA IOMOTORS S.A. DE LA CIUDAD DE LOJA”, y como objetivo general: análisis de un plan de marketing para la empresa IOmotors S.A. el mismo que permita realizar un seguimiento a las etapas que se han de cubrir para su consecución, dando así una idea clara del tiempo que se debe emplear para ello, qué personal se debe destinar para alcanzar la obtención de los objetivos y de qué recursos disponer. La metodología utilizada en la elaboración de la investigación, fue con el empleo de los métodos, deductivo, inductivo, descriptivo y analítico; de la misma manera se apoyó con la aplicación de las técnicas de observación directa, entrevista y encuesta. Para el desarrollo de las diferentes fases en la elaboración del presente trabajo investigativo, se debió cumplir con el análisis del plan de marketing existente de la empresa. Para el análisis situacional de la empresa IOmotors en la ciudad de Loja, se recurrió a la obtención de información de la situación actual por la que atraviesa, en diferentes aspectos como su organización administrativa, recursos humanos, materiales, tecnológicos, etc. A continuación, se realizó el análisis externo, en el mismo se detallan el análisis de los factores Económicos, Financieros, Políticos, Sociales, Sectoriales, de cuya realización se obtuvo la información necesaria para elaborar la matriz EFE (matriz de evaluación de los Factores Externos), la cual proporcionó el resultado del peso ponderado de 2.53, el valor indica que en la empresa existe ponderación de las oportunidades. Continuando con la ejecución de la investigación, se procedió al análisis de los factores internos, para ello se aplicó una serie de encuestas y entrevistas tanto a los clientes internos, clientes externos y a la gerente de la empresa, la información recolectada a través del análisis de los factores 4 internos permitió la elaboración de la matriz EFI (Matriz de evaluación de los factores internos) cuyo resultado ponderado fue de 2.68 el cual denota que en la empresa IOmotors S. A. existe un predominio de Oportunidades. Con la importante información recolectada a través del análisis interno y externo, se procedió a la elaboración de la matriz FODA, la cual describe las principales: Fortalezas, Oportunidades, Debilidades y Amenazas que caracterizan a la empresa. La elaboración de la matriz FODA, se constituyó en la herramienta principal para la estructuración de la matriz de Alto impacto; y de la elaboración de las cruces FO – FA – DO – DA, con los cuales se obtuvo los objetivos estratégicos. Los mismos que se convirtieron en la parte importante para el análisis del plan de marketing. En la parte complementaria del presente trabajo de tesina, se hacen constar varias conclusiones y recomendaciones (TESINA)es_ES
dc.format.extent120 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherLoja, 14 de octubrees_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectINGENIERÍA COMERCIALes_ES
dc.subjectMARKETINGes_ES
dc.title“ANÁLISIS DE UN PLAN DE MARKETING PARA LA EMPRESA IOMOTORS S. A. DE LA CIUDAD DE LOJA”es_ES
dc.typeTesinaes_ES
Aparece en las colecciones: TRABAJOS DE TITULACION FJSA

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