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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorFlores Loaiza, Rosa Paola-
dc.contributor.authorORDÓÑEZ RAMÓN, JOSÉ PAÚL-
dc.date.accessioned2019-09-12T14:45:38Z-
dc.date.available2019-09-12T14:45:38Z-
dc.date.issued2019-09-
dc.identifier.urihttp://dspace.unl.edu.ec/jspui/handle/123456789/22490-
dc.descriptionThe present study is called “Marketing Plan for the digital positioning of the Technological Company Making PC of the city of Loja”. It was carried out based on the need of the company to improve its trade marketing. For its development, information was gathered using matrices (EFE, EFI, BCG, ANSOFF, SWOT) in order to identify the real situation of the company. The main objective of this research is elaborating an activity schedule and updating finance program in order to contribute to the improvement of the company’s marketing. It was possible to determine by means of the elaboration of the SWOT matrix the strategic objectives on which it is necessary to work. These objectives are mainly oriented towards the proposal of this marketing plan. First, make a new corporate image design of the company for its customers, and also implement a digital marketing campaign aimed at attracting new customers, this helped digital platforms, especially the social networks of the company. Second, optimize customer service in the sales and after-sales service in order to provide total satisfaction of their needs, as well as open a new possibility of relating to the company once the purchase, which benefits the company Making PC with the so-called feedback regarding the quality that is being offered in the sales and after-sales service. Finally, an online sales modality proposal was conducted in terms of facilitating the acquisition of the company's products. All the planned activities were shared with the CEO of the company and they are under analysis for further application.es_ES
dc.description.abstractLa realización de un plan de marketing es de fundamental importancia en la vida de la empresa, ya que determina las estrategias que le permiten a la misma, mediante la planificación adecuada, mejorar en áreas que se encuentren en deficiencia según el estudio. El presente estudio denominado “Plan de Marketing para el posicionamiento digital de la empresa Tecnológica Making PC de la ciudad de Loja” está enfocado a la necesidad de la empresa de mejorar los aspectos que corresponden al marketing. Para su desarrollo fue necesario recabar información tanto externa como interna de la empresa con la finalidad de identificar todas las variables que inciden en el desarrollo de la misma, logrando determinar una situación real y de ésta manera encontrar las deficiencias. Mediante la aplicación de la matriz de evaluación de factores externos se obtuvo como puntuación de 3.18 que indica que la respuesta al buen uso de las oportunidades y manejo de las amenazas es bastante buena, mientras que en los factores internos dio como resultado 2.54, que indica una organización ligeramente más fuerte que débil, pero estando en un valor considerado promedio se debe mejorar para presentarse como una organización exitosa. Es por ello que se establecieron cuatro objetivos estratégicos en lo que respecta a imagen corporativa, campaña de marketing digital, atención al cliente y venta online, que representan para la empresa una inversión total de $3550 para su aplicación en un lapso de seis meses.es_ES
dc.format.extent178 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherLoja, 11 de septiembrees_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectADMINISTRACIÓN DE EMPRESASes_ES
dc.subjectPOSICIONAMIENTO DIGITALes_ES
dc.title“PLAN DE MARKETING PARA EL POSICIONAMIENTO DIGITAL DE LA EMPRESA TECNOLÓGICA MAKING PC DE LA CIUDAD DE LOJA"es_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: TRABAJOS DE TITULACION FJSA

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