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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorCevallos Cueva, Carmen-
dc.contributor.authorCañar Cuenca, Diana Margarita-
dc.date.accessioned2018-03-16T16:15:58Z-
dc.date.available2018-03-16T16:15:58Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.urihttp://dspace.unl.edu.ec/jspui/handle/123456789/20310-
dc.descriptionThe present investigation was projected to elaborate the administrative manuals for the Ambulatory Center Matílde Hidalgo of Procel of the city of Loja, with the purpose of carrying out a diagnosis to know the current state of the Center before mentioned and to culminate with the elaboration of flowcharts, and an evaluation of the acting for the administrative personnel and of service. The used methodology is described in the methods, scientific, inductive, deductive and analytic, the techniques as interview to the coordinator and the surveys directed to the personnel with the respective procedure applied for the verification of the objectives, exhibition and discussion of results that he/she understands the analysis and interpretation of the information, it embraces the theoretical foundation that includes basic necessary concepts, according to the gathered data he/she was carried out the analysis FODA to determine the internal and external factors of the center. The results obtained in the investigative work are synthesized in: The center is legally constituted with services in external consultation and general medicine, with attention during the day, the employment techniques as recruitment, selection, induction, motivation and qualification is carried out them internally the reflective thing 44% of having interviewed, the interviewed personnel's 89% usually completes the activities, they don't have flowcharts like structural, functional and of position, the evaluation is applied once from the acting to the whole personnel a year, the labor stability is an argument that worries the personnel in 17% that in turn maintain work contract per hours, the responsibility completes it in 94% that is very good, the center it gives to the personnel with 83% in materials, necessary teams to lend the services. It is elaborated the respective conclusions and recommendations, it stops this way to incline and to give solution to the problems that you/they suffer to the center and the opportunities that it offers the market to grow and to strengthen to take advantage. You concludes that it was elaborated the administrative manuals satisfactorily for the Ambulatory Center, contributing to the institutional development in the labor field, completing the normative one effective of the public servant.es_ES
dc.description.abstractLa presente investigación, permitió la elaboración de los manuales administrativos para el Centro Ambulatorio Matílde Hidalgo de Procel de la ciudad de Loja, con el propósito de realizar un diagnóstico para conocer el estado actual del Centro antes mencionado y culminar con la elaboración de organigramas, y una evaluación del desempeño para el personal administrativo y de servicio. La metodología utilizada se describe en los métodos, científico, inductivo, deductivo y analítico, las técnicas como entrevista a la coordinadora y las encuestas dirigidas al personal con el respectivo procedimiento aplicado para la verificación de los objetivos, exposición y discusión de resultados que comprende el análisis e interpretación de la información, abarca la fundamentación teórica que engloba conceptos básicos necesarios, según los datos recolectados se realizó el análisis FODA para determinar los factores internos y externos del centro. Los resultados obtenidos en el trabajo investigativo se sintetizan en: El centro está legalmente constituido con servicios en consulta externa y medicina general, con atención durante el día, las técnicas de empleo como reclutamiento, selección, inducción, motivación y capacitación se las realiza internamente lo refleja un 44% de encuestados, el 89% del personal encuestado cumple normalmente las actividades, no cuentan con organigramas como estructural, funcional y de posición, se aplica la evaluación del desempeño a todo el personal una vez al año, la estabilidad laboral es un argumento que preocupa al personal en un 17%, que a su vez mantienen contrato de trabajo por horas, la responsabilidad la cumplen en un 94% que es muy buena, el centro suministra al personal con un 83% en materiales, equipos necesarios para prestar los servicios. Se elabora las respectivas conclusiones y recomendaciones, para sí propender y dar solución a los problemas que aquejan al centro y aprovechar las oportunidades que brinda el mercado para crecer y fortalecerse. Se concluye que se elaboró satisfactoriamente los manuales administrativos para el Centro Ambulatorio, aportando al desarrollo institucional en el campo laboral, cumpliendo la normativa vigente del servidor público.es_ES
dc.format.extent225 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectINGENIERIA COMERCIALes_ES
dc.subjectELABORACIÓN DE MANUALESes_ES
dc.subjectADMINISTRATIVOS PARA EL CENTRO AMBULATORIOes_ES
dc.titleElaboración de manuales administrativos para el centro ambulatorio Matílde Hidalgo de Procel de la ciudad de Loja.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: TRABAJOS DE TITULACION FJSA

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