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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorRodríguez Armijos, Carlos Alfredo-
dc.contributor.authorVillalta Guaya, Lorena Jakeline-
dc.date.accessioned2017-06-29T21:52:06Z-
dc.date.available2017-06-29T21:52:06Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttp://dspace.unl.edu.ec/jspui/handle/123456789/19138-
dc.descriptionThe present work has as general objective to elaborate a Marketing Plan for the company of Conventional Taxis "City of Guaysimi S.A", the company in analysis with the main activity is the transport of passengers between different geographical points of the canton Nangaritza and sectors bordering others Cantons. For the development of this work, methods such as inductive, deductive, analytical and statistical were used; As well as the use of investigative techniques such as the interview, the application of 371 surveys to the company's clients, 10 surveys of company employees and, above all, direct observation, in order to obtain data collection And information. In the Results section, after the qualification of the external factors of the company, the economic, political-legal, social, technological, and competitive factors were analyzed, together with the 5 Poter's forces, the matrix of Factor Assessment MEFE, whose weighted result was 2.84, which means that the company is responding in an excellent way to opportunities in the face of threats in the sector. In addition, in this same section, it was indispensable to carry out the internal factors evaluation of the company, through the matrix of MEFI Internal Factor Evaluation, which resulted in a weighted 2.78, which means that the company maintains a considerable predominance of strengths over the weaknesses. As far as the conventional taxi service is concerned, the SWOT matrix was then established based on the analysis of internal and external factors. Once organized, the High Impact Matrix was built, which allowed us to establish four strategic objectives as the main objectives for the growth of the conventional taxi company Guaysimi S. A. these are; Determine the philosophical basis by means of the mission, vision and values that the taxi company makes known. Train the human resource of the Company of Conventional Taxis "City of Guaysimi S.A." to provide a cordial and appropriate attention to the customers. Design a brand and commercial logo park the customer to identify the customer service in front of the competitors. Improve the company's corporate image through the implementation of an Advertising and Promotions plan. With the establishment of strategic objectives, it was possible to carry out the proposal of the Marketing Plan for the Company of Conventional Taxis "Ciudad de Guaysimi S.A." These strategic goals are designed to encourage conventional taxi service activities along with your budget the same that amounts to $ 3,510 dollars; Which is designed to be done within one year. Finally, after having carried out the present work in the company whose mission is the conventional taxi service, are indicated the respective conclusions and recommendations that were reached, it is thus proposed alternatives of solution for the main problems that the Company is going through Of Conventional Taxis "City of Guaysimi S.A.”es_ES
dc.description.abstractEl presente trabajo tiene como objetivo general elaborar un Plan de Marketing para la compañía de Taxis Convencionales “Ciudad de Guaysimi S.A.”, la compañía en análisis con la actividad principal es el transporte de pasajeros entre distintos puntos geográficos del cantón Nangaritza y sectores aledaños de otros cantones. Para el desarrollo de este trabajo, se utilizaron métodos tales como inductivo, deductivo, analítico y estadístico; así mismo se recurrió al uso de técnicas de investigación como la entrevista, la aplicación de 371 encuestas a los clientes de la compañía, 10 encuestas a los empleados de la compañía y sobre todo la observación directa, para de esta manera obtener la recopilación de datos e información. En los Resultados, luego de realizada la calificación a los factores externos de la compañía, se analizó los factores económicos, político-legal, social, tecnológico, competitivo, conjuntamente con las 5 Fuerzas de Poter se plantea la matriz de Evaluación de Factores Externos MEFE, cuyo resultado ponderado fue de 2.84, con lo que se interpreta que la compañía está respondiendo de manera excelente a las oportunidades frente a las amenazas existentes en el sector. Además en esta misma sección, fue indispensable realizar la evaluación de factores internos de la compañía, a través de la matriz de Evaluación de Factores Internos MEFI, que dio como resultado ponderado 2.78, lo que significa que la compañía mantiene considerable predominio de las fortalezas sobre las debilidades. En cuanto al servicio de taxis convencionales se refiere, luego se estableció la matriz FODA en base al análisis de factores internos y externos. Una vez organizados se procedió a construir la matriz de Alto Impacto, que permitió establecer cuatro objetivos estratégicos como principales para un mayor crecimiento de la compañía de taxis convencionales Guaysimi S. A. estos son; Determinar la base filosófica por medio de la misión, visión y valores que den a conocer la compañía de taxis. Capacitar al recurso humano de la Compañía de Taxis Convencionales “Ciudad de Guaysimi S.A.” para brindar una atención cordial y apropiada a los clientes. Diseñar una marca y comercial logo parque el cliente identifique el servicio al cliente frente a los competidores. Mejorar la imagen corporativa de la compañía a través de la implementación de un plan de Publicidad y de Promociones. Con el establecimiento de los objetivos estratégicos se pudo realizar la propuesta del Plan de Marketing para la Compañía de Taxis Convencionales “Ciudad de Guaysimi S.A.” Estos objetivos estratégicos están diseñados para fomentar las actividades de servicio de taxi convencional junto con su presupuesto el mismo que asciende a la cantidad de $3.510 dólares; el cual está diseñado para realizarlo en un plazo de un año. Finalmente luego de haber realizado el presente trabajo en la compañía cuya misión es el servicio de taxi convencional, están señaladas las respectivas conclusiones y recomendaciones a las que se llegó, es así que se propone alternativas de solución para los principales problemas que está atravesando la Compañía de Taxis Convencionales “Ciudad de Guaysimi S. A”es_ES
dc.format.extent181 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.titlePlan de marketing para la compañía de Taxis Convencionales “ciudad de Guaysimi s.a.”, de la ciudad de Guayzimi, cantón Nangaritza, provincia de Zamora Chinchipe, para el año 2016es_ES
dc.typebachelorThesises_ES
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