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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorRodríguez, Carlos Manuel-
dc.contributor.authorMora Valencia, José Miguel-
dc.date.accessioned2017-01-16T21:45:04Z-
dc.date.available2017-01-16T21:45:04Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttp://dspace.unl.edu.ec/jspui/handle/123456789/17860-
dc.descriptionSince the promulgation of the 2008 Constitution, local governments have the authority to manage concurrently with the executive power to property records; which have caused very profound legal effects on the Ecuadorian registration system. As a general rule, the Ecuadorian legislation indicates that any registration process entered to the registration office must be layed down; however, the documentary rating performed by the Registrar might eventually lead to a ruling of refusal or disavowal of the registration. This decision years has been considered as a judicial act for many years, but according with the National Assembly there has been developed the legal system framed in the Constitution; such is that with the promulgation of the Organic Territorial, Organization, Autonomy and Decentralization Code; and the National Service Law of Act Public Data Registry, the registration office becomes an agency that provides a public service; and is in charge by itself of public servant. Consequently annotated, the legal concept of negative registration mutates from a legal act of registration to an administrative act This leads contestation to the registration denial by its nature to become a process that must be known and resolved by the Administrative Court.es_ES
dc.description.abstractDesde la promulgación de la Constitución de 2008, los gobiernos municipales tienen la competencia de administrar concurrentemente con el poder ejecutivo a los registros de la propiedad; lo que causo efectos jurídicos muy profundos en el sistema registral ecuatoriano. Por regla general la legislación ecuatoriana indica que todo trámite de inscripción ingresado a la oficina de registro debe ser asentado; sin embargo la calificación documental que realiza el Registrador eventualmente podría llevar a un pronunciamiento de negativa del registro. Esta decisión por muchos años se ha considerado como un acto jurisdiccional, pero conforme la Asamblea Nacional ha desarrollado el ordenamiento jurídico enmarcado a la Constitución; tal es que, con la promulgación del Código Orgánico de Organización Territorial, Autonomía y Descentralización; y la Ley del Servicio Nacional de Registro de Datos Públicos, la oficina del registro se convierte en un organismo que brinda un servicio público; y, quien está encargado de la misma en servidor público. En consecuencia a lo anotado la figura jurídica de la negativa registral muta de un acto jurisdiccional a un acto administrativo. Esto conlleva a que la impugnación a la negación registral por su naturaleza se convierta en un trámite que deba ser conocido y resuelto por el Tribunal Contencioso Administrativo.es_ES
dc.format.extent149 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectTÌTULO ABOGADOes_ES
dc.subjectREFORMA ARTÌCULO 11es_ES
dc.subject.otherLEY DE REGISTROes_ES
dc.titleReforma al artículo 11 de la Ley de Registroes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
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