Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://dspace.unl.edu.ec/jspui/handle/123456789/15787
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorSamaniego Idrovo, Eva Margarita-
dc.contributor.authorRiofrio Guillin, Andrea Abigail-
dc.date.accessioned2016-08-10T17:46:28Z-
dc.date.available2016-08-10T17:46:28Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.urihttp://dspace.unl.edu.ec/jspui/handle/123456789/15787-
dc.descriptionThe present research work entitled: THE DEVELOPMENT OF RECEPTIVE SKILLS AND ITS INFLUENCE ON THE ENGLISH LEARNING WITH STUDENTS OF FOURTH, FIFTH, SIXTH AND SEVENTH YEARS OF BASIC EDUCATION AT “MANUEL JOSÉ AGUIRRE SANCHEZ” SCHOOL, ACADEMIC YEAR 2012-2013, IN THE CITY OF LOJA has been developed in order to analyze the influence of the receptive skills in the English language Learning. The following methods were used: Descriptive, Analytic in Deductive method to discover, describe, analyze and deduce the obtained information. The data was gathered through a survey applied to the teacher and 117 students. Through an observation sheet, it was evidenced how the teaching-learning of the receptive skills is developed in class and identified the activities and techniques used by the teacher. The researcher carried out the following procedures: tabulation, organization, graphic representation, interpretation, analysis, and hypotheses verification. It was concluded that the development of receptive skills has a significant influence on the English learning of students, because of its natural acquisition; students learn easily the language that is why it is convenient to increase the development of the receptive skills in every English class.es_ES
dc.description.abstractEl presente trabajo de investigación titulado: THE DEVELOPMENT OF RECEPTIVE SKILLS AND ITS INFLUENCE ON THE ENGLISH LEARNING WITH STUDENTS OF FOURTH, FIFTH, SIXTH AND SEVENTH YEARS OF BASIC EDUCATION AT “MANUEL JOSÉ AGUIRRE SANCHEZ” SCHOOL, ACADEMIC YEAR 2012-2013 IN THE CITY OF LOJA, se ha desarrollado para analizar la influencia de las habilidades receptivas en el aprendizaje del idioma inglés. El investigador usó los métodos; Descriptivo, Analítico and Deductivo, para descubrir, describir, analizar y deducir la información obtenida. Se aplicó una Encuesta a la maestra y a 117 estudiantes. Con un registro de Observación, se evidenció la manera en la que se desarrolla el proceso enseñanza-aprendizaje de las habilidades receptivas dentro de la clase y se identificó el tipo de actividades y técnicas usadas por la maestra. Se llevó a cabo los siguientes procedimientos: tabulación, organización, representación gráfica, interpretación, análisis, comprobación de Hipótesis. Se concluyó que el desarrollo de las habilidades receptivas tiene una significativa influencia en el aprendizaje del inglés en los estudiantes, debido a su adquisición natural, los estudiantes aprenden el idioma fácilmente, por ello es importante aumentar el desarrollo de las habilidades receptivas en cada clase de inglés.es_ES
dc.format.extent118 p.es_ES
dc.language.isoenes_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectTEACHERes_ES
dc.subjectENGLISH LEARNINGes_ES
dc.titleThe development of receptive skills and its influence on the english learning with students of fourth, fifth, sixth and seventh year of basic education at Manuel José Aguirre Sánchez school, academic year 2012-2013 in the city of Lojaes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: TRABAJOS DE TITULACION AEAC

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
Tesis Andrea Abigaíl Riofrío Guillín.pdf1,65 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.