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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorGonzález Zuñiga, Rosa Virginia-
dc.contributor.authorVera Córdova, Esther Mariuxi-
dc.date.accessioned2016-08-09T18:14:46Z-
dc.date.available2016-08-09T18:14:46Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.urihttp://dspace.unl.edu.ec/jspui/handle/123456789/15733-
dc.descriptionThis descriptive study investigated a case study using games to assist in improving knowledge of present tense with a 10th year student in parallel “C” at “Adolfo Valarezo” public high school. An eight-session intervention plan was carried out to improve the learning of the Simple Present Tense. A researcher-made test was designed and used to measure the student’s progress of the Simple Present Tense mastery. A field diary was also used after every session to check the student’s learning. Additionally, an interview was applied to know the student’s perception about English. The results indicated that strategy facilitated meaningfully the learning of the Simple Present Tense which was reflected in the noticeable increase of the posttest scores and student’s progress during the intervention. It would be fair to conclude that this case study did not only help the student in her English learning but also the practitioner teacher to improve her teaching skills.es_ES
dc.description.abstractEste estudio descriptivo investigó el uso de juegos para mejorar el aprendizaje del tiempo presente simple con una estudiante del décimo año del Colegio "Adolfo Valarezo". Para mejorar el aprendizaje del presente simple, se aplicó un plan de intervención de ocho sesiones. El investigador diseño y empleó una prueba para medir el progreso del estudiante. Se emplearon un diario de campo para verificar el aprendizaje diario del estudiante y una entrevista para conocer la actitud del estudiante acerca del aprendizaje del inglés. Los resultados indicaron que el uso de juegos facilitó de manera significativa la mejora del aprendizaje del tiempo Presente Simple; lo cual se reflejó notablemente en el aumento de las puntuaciones del post-test y el progreso del estudiante durante la intervención. Sería justo concluir que este estudio no solo ayudó al estudiante en su aprendizaje sino también al investigador a desarrollar sus habilidades docentes.es_ES
dc.format.extent113 p.es_ES
dc.language.isoenes_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectGAMESes_ES
dc.subjectENGLISHes_ES
dc.titleA case study using games to assist in improving knowledge of present tense with a 10th year student in parallel C at Adolfo Valarezo public high school, Academic year 2013-2014es_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: TRABAJOS DE TITULACION AEAC

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