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Título : Using games to improve the vocabulary acquisition with students of 2 nd year of basic education at “Carlos Burneo Arias” school. Academic year 2013 - 2014
Autor : González Zuñiga, Rosa Virginia
Córdova Jumbo, Karen Paola
Palabras clave : LEARNING
VOCABULARY
ENGLISH
GAMES
Fecha de publicación : 2015
Editorial : Loja
Resumen : Esta investigación – acción se centró en aplicar juegos para mejorar el aprendizaje del vocabulario del inglés en los estudiantes del segundo año de la escuela fiscal “Carlos Burneo Arias”. Una intervención de doce sesiones fue implementada para mejorar esta destreza. El objetivo general del presente trabajo investigativo es: Usar juegos con el objetivo de mejorar el aprendizaje de vocabulario con los estudiantes del segundo año de Educación Básica de la Escuela “Carlos Burneo Arias” en el año académico 2013 – 2014. Una prueba diseñada por el investigador midió el progreso de los estudiantes y su percepción del uso de los juegos. Instrumentos como hojas de observación, diario de campo y una lista de control fueron utilizados para observar el avance del aprendizaje. Los resultados indicaron que el uso de juegos facilitó significativamente la adquisición del vocabulario, lo cual se refleja en el notable crecimiento de las notas del post test y el progreso de los estudiantes durante la intervención. En conclusión, este estudio ayudó a los estudiantes a mejorar su aprendizaje de vocabulario, al investigador a afinar sus destrezas de enseñanza y a la comunidad a tener una maestra bien preparada
Descripción : This action research investigated the use of games in the improvement of vocabulary learning with 2nd year students at Carlos Burneo Arias public school. A twelve-session intervention plan was implemented to improve the skill. The general objective of the present research work is: To use games in order to improve the vocabulary acquisition with students of 2nd Year of Basic Education at “Carlos Burneo Arias” School in the Academic Year 2013 - 2014. A researcher – made test was designed and used to measure the seven students’ progress and perception of games use. Additional instruments like observation sheets, and a researcher’ field diary were also used every session to see the students’ progress. The results indicated that the use of games facilitated meaningfully the improvement of vocabulary, which was reflected in the noticeable increase of the post-test scores and students’ progress during the intervention. In conclusion, this study helped students to improve their vocabulary learning, the researcher to sharpen her teaching skills and the community to have a well-prepared candidate teacher The results indicated that the use of games facilitated meaningfully the improvement of vocabulary, which was reflected in the noticeable increase of the post-test scores and students’ progress during the intervention. In conclusion, this study helped students to improve their vocabulary learning, the researcher to sharpen her teaching skills and the community to have a well-prepared candidate teacher
URI : http://dspace.unl.edu.ec/jspui/handle/123456789/14225
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