Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
https://dspace.unl.edu.ec/jspui/handle/123456789/13727
Registro completo de metadatos
Campo DC | Valor | Lengua/Idioma |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Reyes Vélez, María Augusta | - |
dc.contributor.author | Romero Cuenca, Magaly del Cisne | - |
dc.date.accessioned | 2016-06-09T14:01:34Z | - |
dc.date.available | 2016-06-09T14:01:34Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.unl.edu.ec/jspui/handle/123456789/13727 | - |
dc.description | The present research work entitled: THE USE OF AUDIO-VISUAL AIDS AND ITS INFLUENCE ON THE DEVELOPMENT OF THE LISTENING SKILLS WITH THE STUDENTS OF 8th, 9th AND 10th YEARS OF BASIC EDUCATION, MORNING SESSION AT LAURO DAMERVAL AYORA N°1 EDUCATIVE UNIT OF LOJA CITY, ACADEMIC PERIOD 2014-2015, was developed to determine the influence that the use of audio visual aids has on the development of the listening skills, with a population of 84 students and two English teachers. The methods applied in this research were: scientific, analytic-synthetic, descriptive and explicative. The main hypothesis stated that Audio-Visual Aids influence on the development of the listening skills. The specific hypotheses were accepted according to the obtained results through logical and statistical analysis represented in graphics and charts. Surveys given to teachers and students showed that the teachers use few audiovisual aids during their teaching-learning process causing demotivation in the English language learning to the students at this educational establishment | es_ES |
dc.description.abstract | El presente trabajo titulado “ THE USE OF AUDIO-VISUAL AIDS AND ITS INFLUENCE ON THE DEVELOPMENT OF THE LISTENING SKILL WITH THE STUDENTS OF 8th , 9th AND 10th YEARS OF BASIC EDUCATION, MORNING SESSION AT LAURO DAMERVAL AYORA N°1 EDUCATIVE UNIT OF LOJA CITY, ACADEMIC PERIOD 2014- 2015” fue desarrollado para determinar la influencia de los recursos audio visuales en el desarrollo de la destreza auditiva, con una población de 84 estudiantes y dos profesores del Idioma Inglés. Los métodos aplicados en esta investigación fueron: el científico, analítico-sintético, descriptivo y explicativo. La hipótesis principal sostiene que los recursos audio visuales influyen en el desarrollo de la destreza auditiva. Las hipótesis específicas fueron aceptadas de acuerdo a los resultados obtenidos por medio del análisis lógico y estadístico representado en gráficos y cuadros. Las encuestas aplicadas a los docentes y estudiantes mostraron que utilizan limitados recursos auditivos durante el proceso de enseñanza-aprendizaje causando desmotivación y falta de atención al aprendizaje del Idioma Inglés en los estudiantes de este establecimiento educativo | es_ES |
dc.format.extent | 127 p. | es_ES |
dc.language.iso | en | es_ES |
dc.publisher | Loja | es_ES |
dc.rights | openAccess | es_ES |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/ | es_ES |
dc.subject | AUDIO-VISUAL AIDS | es_ES |
dc.subject | LISTENING SKILL | es_ES |
dc.subject | DEVELOPMENT | es_ES |
dc.subject | TEACHING OF LISTENING | es_ES |
dc.title | The use of audio-visual aids and its influence on the development of the listening skill with the students of 8 th , 9 th and 10 th years of basic education, morning session at Lauro Damerval Ayora N°1 educative unit of Loja city, academic period 2014- 2015 | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |
Aparece en las colecciones: | TRABAJOS DE TITULACION AEAC |
Ficheros en este ítem:
Fichero | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
Magaly del Cisne Romero Cuenca.pdf | 2,9 MB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.