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Título : Record yourself technique to improve english pronunciation with students of first year of bachillerato, at “San Pedro de Vilcabamba high school, during the academic year 2014-2015
Autor : Dávila Vega, Carmen Enith
Alvarez Michay, Victoria Eugenia
Palabras clave : ENGLISH PRONUNCIATION
PRONUNCIATION
ENGLISH LANGUAGE
COMPREHENSION
Fecha de publicación : 2016
Resumen : El presente trabajo de investigación se llevó acabo con el propósito de utilizar la técnica de grabación para mejorar la pronunciación de los estudiantes de primer año de Bachillerato del colegio “San Pedro de Vilcabamba”. En este trabajo de investigación, los métodos científico, descriptivo, analítico y estadístico fueron utilizados para desarrollar cada parte del trabajo. Los instrumentos fueron aplicados a veinticuatro estudiantes al inicio y al final de la intervención con la finalidad de obtener información sobre las limitaciones y mejoramiento en la pronunciación. Los principales resultados indican que los estudiantes superaron de manera significativa su pronunciación en dos aspectos: entonación y fluidez. La conclusión principal es que la técnica de la grabación fue exitosa, ya que incentivó a los estudiantes a ser más cooperativos e interesados en la práctica de la pronunciación.
Descripción : The present research work was carried out with the purpose to use Record yourself technique to improve the pronunciation of students of first year of Bachillerato at “San Pedro de Vilcabamba” High School In the development of the present research work, the scientific, descriptive, analytical-synthetic and the statistical methods were used to develop every part of the research. Tests and questionnaires were applied to twenty-four students at the beginning and at the end of the intervention as instruments to collect information about students’ limitation and the improvement of pronunciation. The main results showed that students overcame their pronunciation significantly in two aspects, intonation and fluency. The main conclusion is that the application of Record yourself technique was successful because it motivated students to be more cooperative in classes and more interested in the practice of pronunciation.
URI : http://dspace.unl.edu.ec/jspui/handle/123456789/13622
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