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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorRojas Delgado, Leonor-
dc.contributor.authorRamírez Tenepaguay, Hugo Alfonso-
dc.date.accessioned2016-05-12T16:17:55Z-
dc.date.available2016-05-12T16:17:55Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttp://dspace.unl.edu.ec/jspui/handle/123456789/12337-
dc.descriptionChildren or adolescents with disabilities are people whose physical, psychological or intellectual permanent condition are limited to perform activities of daily living and therefore should receive support and / or assistance from the public and private institutions, not to restrict their participation in all everyday environments, especially when the state, society, the family does not guarantee the exercise of rights, does not offer full protection, children and adolescents with disabilities have a disadvantage preventing them perform similarly to people your age, sex and socio-cultural context so, and then society, the family becomes disabled. Essentially, the feature is to protect juvenile law, not against the less repressive, is guarantees the protection of children and adolescents, compared to legislation should make it imperative social role, family and ensure legal rights minors, the prevalence of child's best interests, the juvenile offender is considered unimpeachable, is multidisciplinary, regulates situations always present, and is autonomous, so we agree that a minor is when, legally, an individual has not yet reached adulthood, iseighteen, according to the laws in most countries. The law aims to ensure all children and adolescents, who are in the country, and exercise full and effective enjoyment of their rights and guarantees, through the comprehensive protection that the State, society and the family must provide the moment of conception, one of the important rights for their condition is the right food, and is the state that has the unwavering obligation to take all appropriate legislative, administrative, judicial, and any other necessary and appropriate to ensure that all children and adolescents effectively and fully enjoy their rights and guarantees inherent to their status as minors. The ensure their education, at least at a basic level and a half, and instill values compatible with respect for human dignity and social development of democratic coexistence, tolerance, solidarity and participative and encourage in them the knowledge , awareness, exercise and defend their rights, to claim the protection of such rights and restitution, if any, plus the parents ensure their participation in the decisions of family life, according to their degree of evolution, and , meet the other requirements listed in the Code of Childhood and adolescence, and more laws.es_ES
dc.description.abstractLos niños, niñas o adolescentes con discapacidad son personas que por su condición física, psicológica o intelectual permanente tienen limitación para realizar las actividades de la vida diaria y por lo tanto deben recibir apoyos y/o asistencia por parte de las instituciones públicas como privadas, para no restringir su participación en todos los entornos cotidianos, más cuando el Estado, la sociedad, la familia no les garantiza el ejercicio de los derechos, no les ofrece la protección integral, los niños, niñas y adolescentes con discapacidad presentan una situación de desventaja que les impide desempeñarse de manera similar a las personas de su edad, sexo y contexto socio cultural, y entonces la sociedad, la familia los convierte en minusválidos. Las condiciones para garantizar el desarrollo humano y el cumplimiento de derechos están en relación a la garantía de la satisfacción de las necesidades, del desarrollo de las capacidades, y del alcance de las aspiraciones que se pueden concretar si existen las condiciones sociales para hacerlo y estas condiciones son materiales, aquellas permiten a las personas acceder a alimentación, vivienda, recreación, descanso, acceso a fuentes informativas; las de servicios, son las que el Estado y la sociedad deben garantizar la salud y educación; como las culturales. El impulsar mecanismos en contra de la discriminación en el acceso al servicio público y acciones afirmativas para la inclusión de los diversos 3 grupos tradicionalmente excluidos, como el profundizar procesos de formación, capacitación, difusión, información y sensibilización que promuevan la participación ciudadana y construyan una cultura democrática, será responsabilidad del Estado, a los grupos de atención prioritaria, como son los niños niñas y adolescentes discapacitados, que son amparados en la Constitución.es_ES
dc.format.extent148 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherLoja, 12 de mayoes_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectDERECHOes_ES
dc.subjectCÓDIGO DE LA NIÑÉZ Y ADOLESCENCIAes_ES
dc.subjectANÁLISIS JURÍDICOes_ES
dc.subjectINSTITUCIONES PÚBLICASes_ES
dc.titleINSUFICIENCIA JURÍDICA EN EL CODIGO DE LA NIÑEZ Y ADOLESCENCIA, RELACIONADO CON LA FALTA DE ATENCION PRIORITARIA EN LAS INSTITUCIONES PÚBLICAS Y PRIVADAS A LOS NIÑOS, NIÑAS Y ADOLESCENTES DISCAPACITADOS”es_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: TRABAJOS DE TITULACION FJSA

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