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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorEspinosa Bailón, Edison-
dc.contributor.authorErreyes Armijos, Damián Euclander-
dc.date.accessioned2016-04-29T17:22:32Z-
dc.date.available2016-04-29T17:22:32Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttp://dspace.unl.edu.ec/jspui/handle/123456789/11574-
dc.descriptionThe work entitled "Process Reengineering FOR AUTO CITY SHOPPING LOJA" aimed to make a thorough study of the company, especially in terms of processes is concerned; which after a certain study it was able to identify the processes that are currently running in the enterprise, identifying the difficulties encountered each. Bibliographic information for the study with a conceptual framework which was formed to scientifically support this research was compiled. He then proceeded to do a situational analysis of Auto Shopping in the city of Loja, from which it was evident that the company exists since 2001, whose business is selling decorative accessories for all kinds of vehicles. He is currently structured in four areas in which they work nine employees and serve the market of Loja. For information on nine field surveys apply to employees of Auto Shopping, as well as an interview with the manager, in order to identify the processes that need to be restructured. Shopping, Shopping request accessories sales, sale by credit card, Office, receipt of merchandise, payment to suppliers, collection of nonperforming and Operational Procedures: key business processes, including those that are identified. Shopping , Shopping request Sales of accessories, Sale Credit Card , Office, receipt of merchandise , payment to suppliers, collection of nonperforming and Processes Operating in the workshop : the key processes of the company, among which are identified . Each of the current processes that the company Auto Shopping city of Loja was described , then the same analysis was performed. Critical points were identified and reengineering processes are performed as Sales , Installation of Aros, Tire Mounting , installation of sounds , Office clients , Receiving Merchandise purchased and procurement process. To make the reengineering those responsible for each area was named as: Administrative Area Leader : Mr. Juan Echeverria Juan Andres Cuadros • Accounting Area Leader : Evelin Torres. • Area Sales Leader : Ms. Nina Cave , Mr. Juan Echeverria. . • Workshop Leader : Luis Pinta. The redesign of processes is performed ; Sales , Installation of Aros, Tire Mounting , installation of sounds , Office clients , Receiving Merchandise purchased and procurement process. As a result of the redesign a reduction of 143 min for the procurement process, saving 3 min to the sales process , receipt of merchandise to 135 min of difference with the redesigned process , installation of new rings with a time of 48 min was obtained apart like the rim assembly , the current processes . It should be noted that the company Auto Shopping city of Loja reengineering of the aforementioned processes is required , enabling efficient and effective , making better use of resources.es_ES
dc.description.abstractEl trabajo denominado “REINGENIERÍA DE PROCESOS PARA LA EMPRESA AUTO SHOPPING DE LA CIUDAD DE LOJA” tuvo como objetivo efectuar un estudio minucioso de la empresa, especialmente en cuanto a los procesos se refiere; el cual luego de un determinado estudio se pudo identificar los procesos que actualmente se ejecutan en la empresa, identificando las dificultades que tenían cada uno. Para dicho estudio se recopilo información bibliográfica con la cual se formó un marco conceptual para poder sostener científicamente la presente investigación. A continuación se procedió hacer un Diagnostico Situacional de la empresa Auto Shopping de la ciudad de Loja, de la cual se pudo evidenciar que la empresa existe desde el año 2001, cuya actividad es la venta de accesorios de decoración para toda clase de vehículos. Actualmente se encuentra estructurada con cuatro áreas en las cuales laboran nueve empleados y atienden al mercado de Loja. Para la información de campo se aplicaron nueve encuestas a los empleados de la Empresa Auto Shopping, así como una entrevista al gerente, con el fin de identificar los procesos que necesitan ser reestructurados. Se identificaron los procesos claves de la empresa, entre los que se encuentran: Compras, Compras bajo pedido, Ventas de accesorios, Venta con tarjeta de Crédito, Despacho, Recepción de Mercadería, Pago a proveedores, Cobro de Cartera y Procesos Operativos en el Taller. Se describió cada uno de los procesos actuales que tiene la empresa Auto Shopping de la ciudad de Loja, luego se realizó un análisis de los mismos. Se identificaron los puntos críticos y se realizó la reingeniería de los procesos como son: Ventas, Montaje de Aros, Montaje de Llantas, Instalación de Equipos de sonidos, Despacho a clientes, Recepción de Mercadería comprada y proceso de Compras. Para realizar el trabajo de reingeniería se nombró a los responsables de cada área como son:  Líder, Área Administrativa: Sr. Juan Echeverría Cuadros Juan Andrés  Líder, Área de Contabilidad: Evelin Torres.  Líder, Área de Ventas: Sra. Nina Cueva, Sr. Juan Echeverría.  Líder, Área de Taller: Sr. Luis Pinta. Se realizó el rediseños de los procesos; Ventas, Montaje de Aros, Montaje de Llantas, Instalación de Equipos de sonidos, Despacho a clientes, Recepción de Mercadería comprada y proceso de Compras. Como resultados del rediseño se obtuvo una reducción de 143 min para el proceso de Compras, 3 min de ahorro para el proceso de Ventas, recepción de mercadería con 135 min de diferencia con el proceso rediseñado, montaje de aros nuevos con un tiempo de 48 min de diferencia al igual que el montaje de llantas, a los procesos actuales. Es preciso indicar que en la empresa Auto Shopping de la ciudad de Loja es necesaria la reingeniería de los procesos ya mencionados, lo que permitirá que los procesos sean eficientes y eficaces, logrando un mejor aprovechamiento de los recursos.es_ES
dc.format.extent169 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectADMINISTRACIÓN DE EMPRESASes_ES
dc.subjectREINGENIERÍAes_ES
dc.titleReingeniería de procesos para la empresa Auto Shopping de la ciudad de Lojaes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
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