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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorSaritama Torres, Eufemia Alexandra-
dc.contributor.authorRamón Yánez, Dayanna Giovanina-
dc.date.accessioned2016-04-13T17:00:36Z-
dc.date.available2016-04-13T17:00:36Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttp://dspace.unl.edu.ec/jspui/handle/123456789/10426-
dc.descriptionThe work of thesis on audit of management developed in the Bank of the State Regional Branch 4 of Loja's city, in the period 2014, with the purpose of giving fulfillment to the General raised Aim, to evaluate the development of the activities and to propose recommendations that they carry to improving the institutional management. For which there was necessary the exposition of specific aims, to analyze the management developed in the Bank, it began with the phase of preliminary knowledge, where there was realized the recognition of the entity and the analysis of the POA; in the planning the internal control was evaluated, in addition the scope of work was established, the program and procedures detailed to continuing; in the execution of work of audit there was obtained the sufficient and competent information applying tests and practices of audit with the purpose of evaluating the indicators of management to obtain conclusions related to the aims of the audit, then the papers of work were prepared by the obtained information; in the communication of results the report elaborated with owed the conclusions a nd recommendations and finally the follow-up where stable a chronogram on the basis of the recommendations. 5 In the development of the management audit a methodology was applied in each of the phases of the same one, in addition there will applied technologies to themselves as the interview, observation, checking and surveys, which served to obtain the presented results. As result of the management audit in the Bank of the State Regional Branch 4 of Loja's city, it is found that the civil servants do not expire with the schedule of entry established by the institution; in the Coordination of Institutional Management the duplicity of functions was demonstrated by the lack of personnel in the treasurer department, the lack of socialization of the Integral Reform of the Organic Statute of Institutional Management for Processes preventing that the coordinations of technical assistance, follow-up and evaluation do not have a clear addressing of the entity, as well as of the different attributions and responsibilities that they competen, and for any civil servants the environment of work is not of great satisfaction, due to small relation between companions of work, express freely the opinions in group, between other parameters.es_ES
dc.description.abstractEl trabajo de tesis sobre auditoría de gestión se desarrolló en el Banco del Estado Sucursal Regional 4 de la ciudad de Loja, en el período 2014, con la finalidad de dar cumplimiento al Objetivo General planteado, para evaluar el desarrollo de las actividades y proponer recomendaciones que conlleven a mejorar la gestión institucional. Para lo cual fue necesario el planteamiento de objetivos específicos, para analizar la gestión desarrollada en el Banco, se inició con la fase de conocimiento preliminar, donde se realizó el reconocimiento de la entidad y el análisis del POA; en la planificación se evaluó el control interno, además se estableció el alcance de trabajo, el programa y procedimientos detallados a seguir; en la ejecución de trabajo de auditoría se obtuvo la información suficiente y competente aplicando pruebas y prácticas de auditoría con la finalidad de evaluar los indicadores de gestión para obtener conclusiones relacionadas con los objetivos de la auditoría, luego se preparó los papeles de trabajo con la información obtenida; en la comunicación de resultados se elaboró el informe con las debidas conclusiones y recomendaciones y finalmente el seguimiento donde se establece un cronograma en base a las recomendaciones. 3 En el desarrollo de la auditoría de gestión se aplicó una metodología en cada una de las fases de la misma, además se aplicaron técnicas como la entrevista, observación, comprobación y encuestas, los cuales sirvieron para obtener los resultados presentados. Como resultado de la auditoría de gestión en el Banco del Estado Sucursal Regional 4 de la ciudad de Loja, se establece que los funcionarios no cumplen con el horario de entrada establecido por la institución; en la Coordinación de Gestión Institucional se evidenció la duplicidad de funciones por la falta de personal en el departamento de tesorería, la falta de socialización de la Reforma Integral del Estatuto Orgánico de Gestión Institucional por Procesos impidiendo que las coordinaciones de asistencia técnica, seguimiento y evaluación no tengan un direccionamiento claro de la entidad, así como de las distintas atribuciones y responsabilidades que les competen, y para algunos funcionarios el ambiente de trabajo no es de gran satisfacción, debido a la poca relación entre compañeros de trabajo, expresar libremente las opiniones en grupo, entre otros parámetros.es_ES
dc.format.extent519 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherLoja 13 de abriles_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectCONTABILIDADes_ES
dc.subjectBANCO DEL ESTADOes_ES
dc.subjectAUDITORÍA DE GESTIÒNes_ES
dc.subjectESTATUTO ORGÁNICOes_ES
dc.titleAUDITORÍA DE GESTIÓN AL BANCO DEL ESTADO SUCURSAL REGIONAL 4 DE LA CIUDAD DE LOJA, PERÍODO 2014es_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: TRABAJOS DE TITULACION FJSA

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