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dc.contributor.advisorMorales Espinosa, Judith María-
dc.contributor.authorSalinas Guamán, Silvana Fernanda-
dc.date.accessioned2016-04-08T15:53:39Z-
dc.date.available2016-04-08T15:53:39Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttp://dspace.unl.edu.ec/jspui/handle/123456789/10101-
dc.descriptionThis thesis has been proposed and developed under the guidelines of the National University of Loja and prior to obtaining the title of Engineer in Accounting and Auditing requirement. CPA, addressed to the service station "ALGERIA" of the city of Loja, dedicated primarily to retail sale of fuel at the pump. In which were met with the general objective: Implement a system of internal control for the service station "ALGERIA" city of Loja, as well as specific objectives: implement internal control questionnaire in order to gain knowledge General on the structure and operation of the railway services, apply management indicators to know the reality of the Service Station, SWOT determine service station "La Argelia" opportunities to learn their strengths, weaknesses and threats, providing control procedures for all activities undertaken by the company in the administrative, operational, accounting and tax field, that affect the prevention and neutralization of risks, in order to comply with laws and regulations applicable to the service station, suggest management and administration to adopt the proposed that all activities undertaken within the standards, controls and regulations, in order to obtain reliable information system. The methodology made possible the development of this thesis, using the internal control system starting with the implementation of internal control questionnaires, indicators, detecting determination SWOT Strengths, 5 Weaknesses, Opportunities and Threats, and finally determined procedures clear to the activities developed by the company in operational, accounting and tax matters, in order to prevent and neutralize risks affecting service station "La Argelia". Concluded the research will be suggested to the Management and Administration Service Station, take the proposal made that all activities are conducted based on standards, controls and regulations in order to obtain reliable information. Finally it achieves conclude that by not having a system of internal control does not allow the operation and proper performance of the activities taking place in each of the areas of the service station.es_ES
dc.description.abstractLa presente tesis ha sido planteada y desarrollada bajo los lineamientos de la Universidad Nacional de Loja como requisito previo a la obtención del título de Ingeniera en Contabilidad y Auditoría. C.P.A., dirigida a la Estación de Servicios “La Argelia” de la ciudad de Loja, dedicada principalmente a la venta al por menor de combustibles en la gasolinera. Se ha dado cumplimiento al objetivo general: Implementar un sistema de control interno para la estación de servicios “LA ARGELIA” de la ciudad de Loja y para cumplir con este objetivo se aplicaron cuestionarios de control interno con el fin de obtener un conocimiento general acerca de la estructura y funcionamiento de la estación de servicios, se aplicaron indicadores de gestión, se determinó el FODA de la estación de servicios “La Argelia” y se proporcionó procedimientos de control para todas las actividades que desarrolla la empresa en el ámbito contable, operativo y administrativo con la finalidad de cumplir con leyes y regulaciones aplicables a la estación de servicios. La metodología utilizada hizo posible el desarrollo de la presente tesis, mediante el sistema de control interno partiendo con la aplicación de cuestionarios de control interno, indicadores de gestión, determinación de las Fortalezas, Oportunidades, Debilidades y Amenazas, y finalmente se ha determinado procedimientos claros para las actividades que desarrolla 3 la empresa en el ámbito operacional, contable y tributario, con la finalidad de prevenir y neutralizar riesgos que afecten a la estación de servicios “La Argelia”. Se concluye que la empresa al no contar con un sistema de control interno no permite el funcionamiento y cumplimiento adecuado de las actividades que se desarrolla en cada una de las áreas de la estación de servicios. Finalmente se sugiere a la gerencia y administración de la estación de servicios, que adopten la propuesta planteada para que todas las actividades se desarrollen en base a normas, controles y reglamentos internos con el fin de obtener información confiablees_ES
dc.format.extent240 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherLoja 8 de abril de 2016es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectCONTABILIDADes_ES
dc.subjectGASOLINERAes_ES
dc.subjectADMINISTRACIÓNes_ES
dc.subjectCONTROL INTERNOes_ES
dc.titleIMPLEMENTACIÓN DE UN SISTEMA DE CONTROL INTERNO PARA LA ESTACIÓN DE SERVICIOS LA ARGELIA DE LA CIUDAD DE LOJAes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
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