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Título : Using The Jolly Phonic Songs And The Bakery Phonic Game To Improve Pronunciation Skill In The English Language Learning With Students Of 7th Year Of Basic Education At Luis Humberto Benítez Costa School. Academic Period 2013-2014
Autor : Gonzalez, Rosa Virginia
Armijos Rivera, Nelson Erney
Palabras clave : JOLLY PHONIC
BAKERY PHONIC
Fecha de publicación : 2015
Resumen : Este trabajo de investigación-acción tuvo como objetivo general usar las canciones Jolly phonic y el Juego ‘‘Bakery game’’ para mejorar la pronunciación de los estudiantes de séptimo grado en la escuela Luis Humberto Benítez Costa utilizando el método sintético multi-sensorial y actividades como la preparación del bloc de notas. Un plan de intervención de 11 talleres se llevó a cabo para mejorar las debilidades encontradas. Dos pruebas y encuestas hechas por el investigador fueron utilizadas con el propósito de medir el progreso y la percepción de los estudiantes con respecto a las canciones y al juego. Además se utilizaron fichas de observación para chequear el mejoramiento de la pronunciación. Los resultados indicaron que la aplicación de la estrategia señalada mejoró significativamente la pronunciación como se refleja en los resultados del test posterior y las respuestas a la encuesta y listas de verificación. Este estudio ayudó a los estudiantes a mejorar la pronunciación y al investigador a fortalecer sus habilidades como profesor de inglés. Palabras clave: canciones de Jolly, juego de Bakery, método multisensorial, pronunciación, sonidos.
Descripción : This action research work had as general objective to use the Jolly Phonic Songs and the Bakery Phonic Game to improve pronunciation skill with seventh grade students at Luis Humberto Benítez Costa School by using the Synthetic Multi sensorial approach and activities like the scrapbook preparation. An eleven-workshop intervention plan was implemented to improve weaknesses detected. Two researcher’s-made tests and surveys were used to measure students’ progress and perception of songs and game applied. Observation sheets were used regularly to check students’ improvement. The results indicated that the use of the appointed songs and game facilitated meaningfully the improvement of pronunciation skill which was reflected in the post-test scores and students’ progress during the intervention. The answers to survey and checklists confirmed the positive attitude toward working with pronunciation. This study helped students to perfect their pronunciation skill and the researcher to sharpen his teaching skills as a prospect English teacher. Key words: Jolly songs, Bakery game, multisensory approach, pronunciation, phonics.
URI : http://dspace.unl.edu.ec/jspui/handle/123456789/15717
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